БЛОГ ЯРИНИ ВОЛОДИМИРІВНИ ТАРАСЮК: перший web-сайт в Україні з вивчення ОПЕРАТИВНО-РОЗШУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Методичні рекомендації щодо проведення семінарського заняття.

Ярина Тарасюк кандидат юридичних наук, доцент.



 

 

 

 

    Семінарські заняття проводяться згідно з розкладами навчальних занять з тем, що вказані в робочих та навчальних програмах і планах семінарських занять. Залежно від дисципліни, що вивчається та тематики курсу тривалість семінарського заняття може бути як двох- так і чотирьох годинна (одна чи дві пари).


     Семінарське заняття — це  безпосереднє контактування з курсантами, студентами встановлення довірливих відносин, продуктивне педагогічне спілкування. Досвідчені викладачі формуючи атмосферу творчої роботи, орієнтують курсантів, студентів на виступи за характером оцінки, дискусії, співвідносячи їх із простим викладом вивчених та підготовлених тем, заслуховуванням рефератів.

     Викладач дає установку на прослуховування або акцентує увагу курсантів, студентівна оцінці та обговоренні, залежно від тематики та ситуації. Враховуючи все це, викладач керує дискусією та розподілом ролей. Невпевненим  студентам пропонуються окремі полегшені питання, які дають можливість виступити та відчути психологічний стан успіху.

 

Основними завданнями семінарського заняття є:

  • -        розвивати пізнавальну активність і самодіяльність, уміння творчо застосовувати матеріал лекцій;
  • -        поглиблювати і закріплювати знання, отримані в процесі вивчення предмету;
  • -        сприяти розвитку творчого мислення, вміння логічно висловлювати і аргументувати свої думки, слухати один одного, продуктивно критикувати.


    Семінарські заняття виступають також засобом перевірки розвитку і закріплення навичок самостійної роботи, що є однією з найважливіших форм навчальної роботи курсантів, студентів та сприяють вихованню ініціативи, активності, самостійності в роботі, привчають систематичному, планомірному засвоєнню навчального матеріалу, монографічної та іншої літератури, законодавчих і відомчих актів.

Підготовка до семінарського заняття поділяється також на попередню та безпосередню. Попередня підготовка включає збір матеріалів по темі, розробку плану заняття, розробку методичних рекомендацій для проведення заняття; безпосередня – відвідування лекцій по темі семінарського заняття чи ознайомлення з її текстом; опрацювання літератури і нормативних документів, підготовку плану-конспекту і дидактичних матеріалів.

 

У плані вказується тема, мета, завдання вивчення навчального матеріалу, питання для обговорення, література (обов'язкова та додаткова). Якщо семінарське заняття формулюється у вигляді доповідей, то формулюються теми, до яких додається основна література для ознайомлення кожного учасника заняття. При проведенні комбінованого семінарського заняття визначаються питання для фронтального вивчення та розробляються теми рефератів. За наявності навчально-методичних комплексів необхідність в останніх видах роботи відпадає, тому що учасники семінару працюють відповідно до розробок кафедри.

 

Отже, алгоритм  підготовчої роботи викладача до семінару може виглядати так:

  • 1. Ретельно зважити зміст чергової теми семінарського заняття, її місця в загальній системі занять;
  • 2. Опрацювати необхідну літературу(як рекомендовану для курсантів, так і додаткову);
  • 3. Розробити план проведення семінарського заняття, що включає послідовне викладення в тезисній формі основних положень теми;
  • 4. Скласти перелік основних, додаткових і навідних питань;
  • 5. Підготувати ілюстративні приклади для зв'язку предмета з практикою, з життям;
  • 6. Підготувати  наочні й допоміжні засоби;
  • 7. Особливо спрогнозувати все те, що, як правило, викликає певні труднощі у курсантів, студентів;
  • 8. Розподілити всі елементи семінарського заняття за часом.


Обновлен 02 ноя 2016. Создан 25 авг 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником