БЛОГ ЯРИНИ ВОЛОДИМИРІВНИ ТАРАСЮК: перший web-сайт в Україні з вивчення ОПЕРАТИВНО-РОЗШУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Методичні рекомендації для проведення практичних занять.

Ярина Тарасюк кандидат юридичних наук, доцент.



Методичні рекомендації для проведення практичних занять.

 

   Практичне заняття є формою навчального заняття, де викладач організовує детальний розгляд курсантами, студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни та формує вміння і навички їх практичного застосування шляхом індивідуального виконання курсантом, студентом відповідно до сформульованих завдань. Проводяться в аудиторіях або навчальних спеціалізованих кабінетах, оснащених необхідними технічними засобами навчання.


                 Метою практичних занять є:

-        формування у курсантів, студентів умінь і навичок практичних дій, необхідних спеціалістам для грамотного виконання функціональних обов’язків;

-        розвиток у курсантів, студентів професійно-ділових якостей, що передбачені освітньо-кваліфікаційною характеристикою випускника певного освітнього рівня;

-        формування у курсантів, студентів інтересу до майбутньої спеціальності.


Головна мета набуття практичних умінь і навичок, повинна бути зрозумілою як викладачу, так і студенту, курсанту.

       

   Його завданнями можуть бути:

-        підготовка до самостійного виконання практичних завдань;

-        підготовка курсантів (курсантів, студентів) до контрольних робіт;

-        набуття вмінь застосування теоретичних знань на практиці;

-        підготовка курсантів (курсантів, студентів) до майбутньої практичної діяльності тощо.

 

На цих заняттях викладач організовує розгляд  курсантами, студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни, а головне -  формує вміння і навички їх практичного застосування шляхом індивідуального виконання слухачем (курсантом, студентом) відповідно сформульованих завдань.


Перелік тем практичного заняття визначається робочою та навчальною програмою дисципліни. Проведення ґрунтується на попередньо підготовленому методичному матеріалі - тестах для виявлення ступеня оволодіння курсантами, студентами необхідними теоретичними положеннями, наборі завдань різної складності для розв'язування їх курсантами, студентами на занятті.

 

 

Структура практичного заняття:

      вступ викладача;

      відповіді на питання курсантів, студентівз  матеріалу, що залишився не зовсім зрозумілим;

      практична частина як планова;

      заключне слово викладача.

 

Загальна підготовка до занять передбачає визначення їх тематики, розробку планів занять, визначення мінімуму обов'язкової для вивчення літератури, методичних рекомендацій.

 

Проведення практичних занять базується на попередньо підготовленому методичному матеріалі - тести для виявлення ступеня оволодіння курсантами, студентами необхідними теоретичними положеннями; комплекти завдань різної складності для роботи з ними на занятті.


Підготовка до практичного заняття проводиться поетапно:

1етап – визначення мети:

-        формування конкретних (окремих) навичок й умінь;

-        формування базових (складних) навичок і умінь, розвиток професійно-ділових якостей.


2 етап – розробка практичного заняття:

-        визначення методу (методів) проведення;

-        планування об’єму задач для відпрацювання;

-        уявне конструювання практичного заняття, його частин, блоків.


3 етап – збір матеріалів для практичного заняття. На цьому етапі викладач повинен враховувати такі вимоги:

-        реальність і вірогідність матеріалів;

-        різноманітність матеріалів, їх новизна;

-        дидактична доцільність і прийнятність матеріалів, їх повчальність;

-        посильність засвоєння на високому рівні складності;

-        юридична правомірність.


4 етап – підготовка методичних матеріалів до практичного заняття:

-        розробка завдань для курсантів, студентів;

-        розробка методичних рекомендацій для викладача;

-        розробка засобів наочності і дидактичних матеріалів.


5 етап (факультативний) – обговорення матеріалів практичного заняття з колегами по кафедрі і їх апробація.


6 етап – доопрацювання матеріалів і їх затвердження.



Обновлен 02 ноя 2016. Создан 25 авг 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником